maanantai 24. maaliskuuta 2014

Stressiä, kiirettä ja ahkerointia

Edellämainituista on koostunut meikäläisen viime päivät ja tulee koostumaan koko tuleva viikko. Työt alkaa loppuviikosta, joten aion käyttää tän vapaaviikon fiksusti opiskeluun! Mulla on siis yrittäjyyden tappavan laaja ja vaikea näyttötehtävä tekeillään ja sen deadline koittaa kolmen viikon päästä. Sitä eilenkin väänsin 3,5 tuntia ja tänään 5 tuntia.... :D

Odotan innolla, kun pääsen tän aukeaman pariin......

Lisäksi töiden alkamisen vuoksi oon yrittänyt palauttaa mieleeni vanhoja asioita, esim kasvien nimiä yms ja opetella uusia asioita tuotteista, joita työpaikassani myydään. Haluan opetella paljon etukäteen, jotta osaan kertoa asiakkaille hoito-ohjeita ja muutenkin opastaa :) Haluan olla hyvä työntekijä ja osata toimia melko itsenäisesti, eikä että jokaisen pienen kysymyksen vuoksi olisi mentävä kysymään apua. Olen tutkinut työpaikkani nettisivuja ja tuotevalikoimaa tässä jo monta tuntia, ja pikkuhiljaa tässä viisastun :) Oon kyllä super- innoissani työpaikastani ja töiden alkamisesta! :)


Pieni ärsytys on kyllä syntynyt koulutustani kohtaan, siis opetussuunnitelmaa kohtaan. En ymmärrä, miksi opetuksesta on niin valtava osa yrittäjyyttä? Koko luokkani on samaa mieltä siitä, että yrittäjyyttä saisi olla paljon vähemmän ja puutarhahommien hoitamista ja kädet mullassa touhuamista enemmän. Opetussuunnitelmien laatijat, mitäs jos puutarha-alan koulutuksessa keskityttäisiin enemmän puutarhan hoitoon, eikä liiketoimintasuunnitelman ja kannattavuuslaskelman tekemiseen, jooko?

No, onneksi mulla on kaikkia hyviä opuksia, tekemiäni PowerPointteja sekä tietty internet :) Oma-aloitteisuus on avainsana, jos koulun opetuksesta ei irtoa tarpeeksi tietoa!

ERITTÄIN väsynyt ja ahkeroinut Mira. Mutta silti irtoaa pikku hymy :)

Oon tosiaan opiskellut tässä noin 12 tuntia putkeen. No söin mä yhdessä välissä tietty :D Onneks huomenna on tarkoitus mennä uimahalliin pulikoimaan. Porealtaassa lilluminen on just sitä mitä nyt kaipaan<3

Vaikka mua stressaa hieman, niin tiedän, että kyllä tää tästä. Ihan varmasti saan sen tehtäväni tehtyä ja enköhän mä työpaikallakin opi nopeasti talon tavoille :D Ei mun kannata liikaa murehtia ja panikoida. Kun tällä lailla ahkerasti teen tehtävää eteenpäin, niin lopulta koittaa se päivä kun se on valmis! Ja kun pääsen töissä kunnolla työnteon makuun, niin eiköhän musta tuu kelpo työntekijä :)

Painiiko joku muukin kiireen kanssa? Tsemppiä!

Kääk oon tosi innoissani mun työpaikastaaaaah !! :D Jee !!



-Nimimerkillä 13 sivua liiketoimintasuunnitelmaa tehty, eikä edes puoliväliä ole saavutettu :D


2 kommenttia :

  1. Olet kyllä tosi ahkera opiskelija! Ihanaa että olet noin innoissasi työpaikasta. Kävin muuten siellä ekaa kertaa tänään. Oli kyllä kiva paikka ja mukaan lähti ihana krookus asetelma :-) Liikkeessä on paljon kaikkea muutakin kaunista kuin kukkia.
    Muuten, lintunikin on "lentänyt" Tampereelle. En vielä tiedä koska ehdin sen hakemaan.
    (Ä)

    VastaaPoista
  2. Kiva, että tykkäsit paikasta :) kehuskelitko heti, että tytär on tulossa töihin? Kehtaanko enää mennäkään haha :D

    VastaaPoista