tiistai 8. lokakuuta 2013

Kunniamaininta

Moiiiiii! Tänään meillä oli koko päivä kukkasidontaa ja olin ihan elementissäni! Vaikken kerennyt edes syömään aamiaista ennen kouluun lähtöä, ei sekään voinut estää tai väsyttää mua! :D

Olin aikas hyvä vaikka itse sanonkin :) Joskus on ollut pari sellaista kukkasidontapäivää, ettei mikään onnistu tai näytä hyvältä ja en ole tykännyt työstäni tai ollut tyytyväinen. Se tunne on toooooosi kurja, sillä rakastan kukkasidontaa ja on niin surkea olo, jos en onnistu siinä ja ole tyytyväinen itseeni ja työhöni. Mutta tänään kaikki meni tosi hyvin! Vaikka viime kukkasidontatunti oli öööh... huhtikuussa??!?! :D

Tehtävät:

KIMPPU

- suureen pyöreään maljakkoon
- laske myyntihinta käyttäen tukkulistaa
- pakkaa
- aikaa 2 tuntia
- itsearviointi

ASETELMA

- suuri, näyttävä asetelma ruokapöytään
- laske hinta
- hinnan oltava ainakin 40 euroa
- itsearviointi


Aloitanpa asetelmasta :) Huomasin heti kauniit leijonankidat ja päätin käyttää niitä asetelmassani. Lisäksi otin valkoisia ruusuja, vihreää harsokukkaa, afrikantähdikkiä ja leikkovihreitä. Olisin halunnut tehdä tosi korkean asetelman, kunnes opettaja sanoi, että muistakaa tehdä asetelmasta tarpeeksi matala, jotta ihmiset voivat keskustella toisilleen ruokapäydän yli. Eli asetelmasta tuli tehdä ruokapöytään tarkoitettu. Noh, ei se mitään.

Tällainen siitä tuli:





Muuten olen erittäin tyytyväinen, mutta opettaja antoi pienen parannusehdotuksen, josta olen kyllä täysin samaa mieltä. Nimittäin ruusujen väri. Valkoinen ei oikeastaan kovin hyvin sovi tuon vaaleanpunasävyisen leijonankidan kaveriksi. Valkoinen on muutenkin niin hehkuva ja erottuva väri, että se pistää silmään niin paljon, että se ns rikkoo muotoa. Vaaleanroosat ruusut sopisivat paremmin :)




Sitten kimppu. Materiaaleinamme oli paljon syksyisiä kukkia, joten päätin tehdä vuodenaikaan sopivan, syksyisen kimpun. Saamme aina ostaa sidontatyömme itsellemme jos haluamme, mutta minä aina jätän ne koululle myytäväksi myymälään. Juurikin sen vuoksi halusin tehdä syksyisen kimpun. Ajattelin sellaisen menevän hyvin kaupaksi :)

Valitsin kimppuuni oransseja ja tummanpunaisia neilikoita, poimulehteä, hypericumia ja leikkovihreitä. Meinasin myös laittaa koristeeksi käpyjä, mutta pelkäsin sen tekevän kimppuni jouluiseksi, joten luovuin siitä ajatuksesta.

Kimpustani tuli tosi hieno! Materiaalini sopivat mielestäni todella hyvin yhteen, spiraalitekniikkani oli täydellinen, kimpun koko tarpeeksi suuri ja sain kimpusta helposti ilmavan ja pyöreän. Pyöreyden ja ilmavuuden aikaansaaminen on monien mielestä kimpun teossa hankalinta. Kimpusta tulee helposti tiivis ja epäsymmetrinen. Jostain syystä minulla ei ole niissä asioissa ollut ikinä mitään ongelmaa? :D Olen melkein aina saanut kuulla opettajien sanovan kimpuistani että onpa pyöreä! Jee :)

Melkein tikahduin ilooni ja onneeni tänään, kun opettaja tunnin lopuksi arvioi luokan edessä meidän kaikkien kimput. Kaikilla muilla oli jotain parantamisen varaa, mutta minun kimppuani hän kehui kovasti! Hän hehkutti kimpun pyöreyttä, värejä ja muotoa. Ja kuulemma olin sitonut kimpun tosi tiukkaan, mikä on erittäin tärkeää! Olin ainoa, jonka sidos oli kunnollinen. Hän yksinkertaisesti kehui kimppuani upeaksi, mahtavaksi, hienoksi ja mitä näitä nyt on :D Ja sitten lopuksi hän sanoi, että kimppuni ansaitsee kunniamaininnan! Ette usko, kuinka ylpeä olin sillä hetkellä.

Ai niin, myymälävastaavamme/floristi sanoi myös kimppuani upeaksi! Ja yksi luokkakaverini, jonka kanssa olimme yhtä aikaa pakkaamassa kimppuja, sanoi että kimppuni näyttää siltä, että olen harjoitellut kesän aikana kovasti :) hihihiiiii ^^







Vaikka tekstissäni paljon töitäni kehunkin, ei kyse ole siitä, että olisin jotenkin kauhean erinomainen. En todellakaan ole vielä mikään mestari, vaan vielä on paaaaaljon opittavaa :) Mutta kukapa ei olisi onnellinen kun saa tehdä jotain mitä rakastaa, ja saa vieläpä hurjasti kehuja aikaansaannoksistaan? Eiköhän siinä vaiheessa voi jopa olla ylpeä itsestään edes pikkuisen :)



-Mira


1 kommentti :

  1. Voi Mira!! Oon niin ylpeä susta ja iloinen onnistumisistasi! Melkein tunnen nenässäni ihanan kukkien tuoksun kun katson noita kuvia. Voisipa ne kimput lähettää kätevästi äidille :-)

    VastaaPoista